Powered by Blogger.
RSS

Berkongsi Sebuah Cerita Duka

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang kami sayangi keranaNya,

Kalau pagi tadi Yati bercerita tentang perkongsian ilmu yang menarik, dengan perasaan yang seronok. Untuk edisi petang ini pula, Yati ingin bercerita kisah sedih.

Sebelum tu, dah solat Asar ke belum. Dah...alhamdulillah...tahniah! Belum...cepat-cepat, jangan lengah-lengahkan.

Teringat nak ceritakan kisah ini dalam minit-minit terakhir meninggalkan pejabat (sebab nak balik rumah dah...hehehehe).

Al kisahnya, kawan-kawan ingat tak Yati ada bercerita tentang pokok-pokok yang kami tanam. Kisahnya DI SINI. Ketika itu kami sangat bersemangat melihat pokok-pokok yang dulunya seperti hidup segan mati tak mahu, kembali hijau membugar di ruang laman.

Inilah gambar terbaru pokok kunyit kami.


Bezanya kali ini si penyerang meninggalkan saki baki. Ia hanya menggigit batang daun kunyit tersebut. Agaknya mahu asah gigi dia. Ala-ala macam gula-gula getah la dia buat. Daun hanya tercarik sedikit.

Pokok stevia juga mengalami nasib yang sama. Pokok stevia, lagi sedih keadaannya.


Ketika kami sangat-sangat berharap pokok ini terus kuat berdiri. Ia telah diserang dengan penuh kejam (wahhhh ayat...serius, kami sangat sedih)

Yang stevia, memang langsung tiada saki-baki.

Mondus operandinya, masih di waktu malam. 

Kes dikesan oleh Incik imamku yang baru balik kerja pagi Sabtu lepas. Punyalah kecewa muka Incik imamku apabila dia melihat pokok kesayangannya itu telah berubah rupa. Sudahlah penat baru balik kerja.

Yati kali terakhir lihat pokok-pokok semua sebelum maghrib. Masa tu nak kunci pintu gate. Ketika itu belum berlaku onar lagi di laman.

Sekarang, harapan kami ialah, janganlah ia serang pokok cili kami yang sedang mekar itu.

p/s: Agakan kami dari cara ia menyerang daun kunyit itu, ia adalah seekor tikus. Ada kemungkinan tak?

~cinta~ukhwah~hadiah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment