Powered by Blogger.
RSS

Eksperimen Berjaya!

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang kami kasihi keranaNya,

Baru-baru ini pihak Leyanita Craft Studio bereksperimen dengan salah satu jenis origami. Origami yang mengaplikasikan tenaga kinetik.

Awalnya eksperimen ini bertujuan untuk menghadiahkan sesuatu buat anak sedara kami (sebenarnya kami berjanji mahu memberikan ketika Raya Aidilfitri, namun terpaksa dilanjutkan ke Raya Korban). Sengaja pihak kami mahu mempelbagaikan hadiah untuk mereka.

Untuk anak dara, kami hadiahkan origami 3D, dan untuk orang bujang kami hadiahkan permainan. Semuanya hasil dari kraf origami.

Kali ini kami kongsikan kisah eksperimen yang pertama. Kami merujuk kepada video ini. (Buat sahabat-sahabat yang ingin mencuba boleh klik pada pautan tersebut).

Menggunakan kertas terpakai, kami mula melipat kertas. Dan, hasilnya sangat mengujakan kami.



Mungkin ada sahabat-sahabat yang masih ingat akan permainan ini... Jaringan gegelung plastik yang berwarna pelangi (kami masih mengingati satu masa dahulu, permainan ini begitu popular di kalangan kanak-kanak)


Kerana sedang mengemas rumah, banyak barang sudah dimasukkan ke dalam kotak, maka kami hanya menggunakan beberapa jenis bekas makanan untuk dijadikan tangga :D

Teruja melihat gambar di atas tak? Teruja kan... begitulah pihak kami. Melihat ianya boleh dimainkan,sama seperti yang pernah kami lakukan dulu, membuatkan kami senyum sampai ke telinga. Alhamdulillah.



Sudah dimasukkan ke dalam kotak... Bukan... yang ini bukan untuk anak sedara kami. Untuk dia telah kami buatkan yang lain. Hasil pertama ini kami mahu hadiahkan kepada seorang anak. Siapa? Tunggulah kalau makciknya ada meninggalkan komen nanti :D

~cinta~ukhwah~hadiah~



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

Anonymous said...

Hahahaha.. Depan tu wat muker miow comey sey

Leyanita Craft Studio said...

:) bagus ilham tu, menambah nilai (t'ingat pernah dapat key chain kucing yang spring tu...comel)

Anonymous said...

yeah adik pon ingat:)
(adik comel)

Leyanita Craft Studio said...

yeah...rindu pd kucing itu...

Post a Comment