Powered by Blogger.
RSS

Terima Kasih: Tempahan Love Ribbon Craft daripada Aini

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang saya cintai keranaNya,

Adakah sahabat-sahabat masih mengikuti episod-episod 'Terima Kasih' ini? ^^V 

InsyaAllah ini adalah siri penutup bagi tempahan di dalam bulan Ramadhan yang lepas. Dan mudah-mudahan siri ini akan terus ada menghiasi blog ini (itu tandanya masih ada yang sudi menempah di blog kami) Amin.

Baiklah, jika sebelum-sebelum ini sahabat-sahabat disajikan dengan tempahan-tempahan yang merupakan kraf daripada kertas, kali ini, tempahan yang datangnya daripada adik Aini ini merupakan kraf daripada reben.

Adik Aini telah menempah dua unit Love Ribbon Craft. Satu warna merah, dan lagi satu berwarna kuning (macam gabungan warna bendera Negeri Selangor pula ye). Jom kita lihat tempahan yang telah dihantar kepada adik Aini seminggu sebelum kita menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Menyerlah gabungan warnanya


Kami juga tidak lupa untuk memberi saguhati buat adik Aini. Penanda buku berwarna putih dan ungu lembut menjadi miliknya.

Apa yang menarik, proses memotong reben (yang dibantu oleh suami) dan proses menganyam unit-unit kecil reben merah dilakukan ketika berada di rumah mak mentua saya (mengisi masa lapang di pagi bulan Ramadhan). Sempat pula saya menunjukkan satu persatu anyaman reben, sehingga terhasilnya unit tersebut kepada Mak ^-^ . Seronok apabila Mak ada bersama ketika menganyam unit-unit ini. Sokongan daripada mak telah memberikan percikan semangat.

Kemudian cerita lain yang menarik, dalam proses memotong reben warna kuning, dengan semangatnya kami memotong, tidak sedar yang stok reben dah nak habis. Akhirnya hanya terdapat lima helaian reben daripada stok reben yang ada. Tak cukup...tak cukup...sebab untuk satu unit memerlukan 28 helaian yang perlu di belah dua (jumlah semua 56 helaian). Disebabkan dari rumah Mak, saya terus mengikut suami balik ke Lumut, maka reben kuning itu diimport khas dari Lumut. Hehehehehe. 

Warna kuningnya yang menyerlah itu, membangkitkan seri ketika digandingkan dengan reben merah. ternyata adik Aini pandai bermain dengan warna. 

Untuk Aini


Harapan kami (pihak Leyanita Craft Studio) semoga adik Aini berpuas hati dengan hasil ini. Lain kali tempah lagi ye ^-^

~cinta~ukhwah~hadiah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment