Powered by Blogger.
RSS

Tik...tok...tik...tok...Ramadhan 1436 Menjelang

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang dikasihi keranaNYA,

Lebih kurang seminggu lagi kita akan bertemu Ramadhan, in shaa Allah.


Doa kami semoga Allah berikan kesempatan untuk kami dan kawan-kawan untuk bertemu Ramadhan yang dirindui ini, dan mereguk segala hikmah dan rahmah yang ada padanya, amin.

Berdoa agar dipertemukan dengan malam al-qadar, amin.


Di wall fb, dan di mana-mana media, (maya atau nyata), telah terdapat banyak iklan baju raya, tudung raya, kuih raya, sampul duit raya, resepi-resepi kuih raya, resepi-resepi berbuka, dll.

Ironinya, kedatangan Ramadhan budaya masyarakat kita lebih tertumpu pada MAKAN dan RAYA, sedih...dan andai ada yang berkaitan Ramadhan kurma, telekung dan kain pelikat.

Terkadang hendak juga melihat orang menjual baju-baju cantik untuk menyambut Ramadhan, promosi istimewa untuk menyambut Ramadhan, mencantikkan rumah untuk menyambut kedatangan Ramadhan.

Kami sedang cuba untuk melakukannya, mengurangkan hal-hal berkaitan raya, kami tekan ye...MENGURANGKAN, sebab Rasulullah saw sendiri ajar kita untuk menyambut 1 syawal dengan baju baru/ baju yang paling disukai. Namun, ironinya, kita bagai kerasukan menyambut sehingga 30hari syawal!

Ok la, malas nak membebel panjang-panjang. Hati sayu memikirkan keterbatasan yang mungkin perlu dilalui ketika Ramadhan, namun akan cuba sebaik yang mungkin untuk mengisi dan merebut Ramadhan kali ini.

Meh la kita tengok gambar-gambar ni










Catatan: Semua gambar-gambar ni diambil di fb dan google

Ok sampai sini dulu, ada masa kita jumpa lagi, in shaa Allah

Illalliqa' dan salam sayang

~ Cinta ~ Ukhwah ~ Hadiah ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment