Powered by Blogger.
RSS

Ada Yang Bertanya: Warna Pudar

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang kami kasihi keranaNya,

Sebelum kami terus menjawab tentang kualiti produk kami, amnya. Dan origami khususnya. Pihak Leyanita Craft Studio terlebih dahulu memohon maaf kerana lambat berkongsi tentang info ini kepada sahabat-sahabat. 

Terlebih dahulu, ingin kami maklumkan di sini bahawa, kami tidak mengunakan kertas origami. Kami menggunakan kertas A4 sahaja. Standard untuk mencetak. (emm...dalam Bahasa Inggeris A4 printing paper). kami memotong sendiri kertas mengikut saiz yang sesuai sebelum dilipat menjadi satu model origami. Ini kerana kertas origami agak sukar didapati di pasaran, dan harganya agak mahal. Sekiranya kami menggunakan kertas origami, kami tidak mampu untuk menawarkan harga yang berpatutan buat sahabat-sahabat semua.

Masalah yang dihadapi oleh kertas ini ialah warnanya akan pudar andai terbiar lama di udara atau terkena pancaran matahari (emm...lama juga untuk kertas menjadi pudar, tidaklah sebulan dua warnanya akan pudar). Kami akui akan perkara ini, kerana terdapat beberapa stok kertas di dalam simpanan kami terpaksa kami buang (masuk ke dalam tong kitar semula) dan ada yang kami ubahsuai kegunaannya (jadi pad memo, jadi alas apabila mahu siang ikan bilis ^-^) setelah dikeluarkan daripada plastik.

Oleh itu, kami cadangkan supaya model diletakkan ditempat yang jarang terkena pancaran matahari bagi mengekalkan warnanya. Model origami boleh juga dimasukkan ke dalam kotak plastik lutsinar bagi tujuan ini. 

Baiklah sahabat-sahabat semua...semoga maklumat ini dapat memberi manfaat buat semua ^-^ 

~cinta~ukhwah~hadiah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment