Powered by Blogger.
RSS

Selamat Pengantin Baru, Beb!

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang saya kasihi keranaNya,

Kali ini saya ingin bercerita tentang majlis perkahwinan sahabat baik saya. Kita soroti sekejap tentang persahabatan kami. Uniknya persahabatan ini telah berlangsung selama lebih 17 tahun (hampir memasuki 18 tahun) lama kan...Uniknya lagi apabila persahabatan ini tidaklah manis di awal perkenalan. Jangan tak percaya, di awal perkenalan kami saling membenci tidak menyukai antara satu sama lain.

Namun, takdir ALLAH, siapa yang mampu menduga. Disatukan lagi ketika memasuki fasa sekolah menengah, menjadi titik tolak kami menjadi sahabat baik. Bukan sedikit air mata dan ketawa yang kami kongsi. Melalui perubahan fasa dalam hidup, dari seorang kanak-kanak, remaja, pelajar, dewasa, dan akhirnya mengharungi alam rumah tangga. Semuanya kami harungi bersama. 

Tipulah andai persahabatan ini tidak pernah dilanda badai. Pernah. Bukan sekali dua, banyak kali. Namun, dengan izinNya, persahabatan ini masih kekal. Alhamdulillah.

Pada 2 September yang lepas, berlangsunglah majlis persandingan antara Elyaerdiyana dan Roazfarizal. (Majlis pernikahannya pada 1 September). Untuk pernikahan, temanya warna hijau epal, dan untuk persandingan warna kelabu. Jom, kita tengok gambar pengantin. 






Yang di tepi, satu ayah pengantin baru (yang segak berbaju melayu), satu ayah pengantin lama (ayah kami la tu)...hehehehehe...

Cantikkan sahabat baik saya tu. Bak kata orang kita, naik serinya.

Baiklah, nak tahu tak, selain pengantinnya, satu benda yang menarik perhatian saya ialah apabila saya dapat melihat bunga telur ini 



Mungkin ada sahabat-sahabat yang masih ingat tentang bunga telur ini. Rasa terharu pula apabila melihat hasil tangan sendiri; ketika majlis paling bermakna.

Buat Beb, aku sayang kau...tumpang bahagia bila tengok kau dah ada imam disisi.

~cinta~ukhwah~hadiah~

P/S: Buat sahabat-sahabat, tolong doakan kesejahteraan mak sahabat kami ini. Emak masih di tahan di wad (Hospital Teluk Intan). Semoga semua ahli keluarga sabar dan tabah hadapi kesulitan ini. Amin.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment