Powered by Blogger.
RSS

Tahun Baru >>> Buka Sekolah dan Pengalaman Masuk Sekolah

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang kami kasihi keranaNya,

Bagaimana rasanya masih bernafas untuk menikmati tahun 2014? Bahagia? Sesak? Sempit? Tenang? Rata-rata kita mempunyai cerita yang tersendiri, kami di pihak Leyanita Craft Studio menghormati setiap rasa yang tercipta.

Ada di antara kita yang sudah merancang pelbagai perkara. Ada juga yang hanya menurut sahaja laluan masa. Setuju tak kalau kami katakan masa terlalu pantas berlalu. Perlu bijak dalam menguruskannya, biarlah seimbang dunia dan akhirat.

Baiklah jangan stress sangat, hari ini rata-rata mak ayah paparkan gambar anak-anak yang baru pertama kali masuk ke sekolah.

Ada yang tidak sabar, pagi-pagi sudah bersiap, ada yang cool. Ada juga episod, mak ayah yang lebih-lebih berbanding anak. Hehehehe ^-^

Kami ingin kongsikan cerita kami. Opsss...bukan...bukan...kami belum memiliki cahayamata lagi, masih di dalam rahim ibunya. Ini cerita kami.

Kadang-kadang imbau balik kenangan lama pun best juga kan? Kenangan yang pahit satu ketika dulu, dalam kondisi yang lebih matang, kita boleh tergelak apabila teringat kembali.

Kenangan kami, ketika mahu masuk ke sekolah tabika, bukanlah satu masalah yang besar. Masih cool. Cerita kelakar bermula tika hendak masuk darjah 1. Bersekolah lain dari kawan-kawan se-tabika (sebab arwah mak kerani di sekolah tu). Itu juga bukan masalah utama. Masalah utama >>> sebab along berada dalam darjah 3, sedangkan kami di darjah 1.

Hahahahahaha. Ntap apa-apa! Disebabkan kebanyakan kawan-kawan, kakak/ abang di atasnya bersekolah di darjah 2 (maksudnya umur cuma selang setahun), sedang kami dan along umur berselang 2 tahun. Oleh sebab ketidakpuasan hati, kenapa along terus masuk darjah 3, kalau macam tu, kami nak duduk darjah 2. Hahahahaha...suka-suka hati.

Disebabkan hal tu, tak mau beli baju sekolah. Tak mau beli beg sekolah. Tak mau beli kasut sekolah.

Tapi, mak ayah tetap beli. Esok mahu memulakan sekolah, kami meraung-raung, tak nak pergi sekolah.

Sehinggakan sorok beg dan buku-buku sekolah bawah katil. Hahahahahaha

Tapi mak...tau punya kerenah anak-anak. Jumpa juga beg tu.

Akhirnya pergi juga sekolah, dengan tidak puas hati. Dah sampai sekolah, jumpa kawan-kawan baru, dan tak ingat dah kes nak masuk darjah 2 tu...hohohoho.

Lain pula ceritanya adik kami, ketika masuk tabika. Disebabkan punya tiga nama, apabila cikgu hanya memangil sehingga namanya yang kedua, lain dari panggilannya di rumah. Dia tidak angkat tangan, sehinggakan cikgu fikir dia tidak datang ke sekolah.

Apabila disiasat...alkisah...dia cakap, itu bukan nama dia...adessss....hahahahaha

Tiap-tiap kita ada pengalaman menarik kan? Sejujurnya anak-anak dulu tidak sama seperti anak-anak sekarang. Berbeza kerenah dan pengalaman hidup.

p/s: Apa pula cerita kawan-kawan? ^-^

~ cinta ~ ukhwah ~ hadiah ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Fredy Wansyah Putra said...

Eh, ane juga ada pengalaman tahun baru nih...
Petasan

Leyanita Craft Studio said...

^-^ pengalaman yg bgus utk dikenang

Post a Comment