Powered by Blogger.
RSS

Tempat Makan Best Kat Balok > Azam Roasters

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Buat sahabat-sahabat yang kami kasihi keranaNya,

Alhamdulillah, dapat bersiaran lagi di ruang ini. Kami cuba untuk mengatasi kekangan masa yang ada, dan berkongsi sesuatu yang menarik dan bermanfaat buat sahabat-sahabat sekalian.

Rasanya lama kami tidak buat ulasan tentang makan-makan, apatah lagi berkongsi resepi. Asyik cerita tentang ikan peliharaan sahaja. Hehehe...

Masalah kami apabila mahu makan di luar ialah >>>>>>>>>>>>>>> tidak tahu nak pergi makan di mana. Semalam, Yati ada rasa kemalasan untuk masak-masak. Incik imamku pula keletihan. Dan, ianya ulang tahun perkahwinan kami yang ke-2. (ikut tahun masihi) Kami dah sambut hari tu, ikut tahun hijrah. Masa tu kebetulan Pahang cuti peristiwa, bolehlah masak-masak dengan penuh jaya dan bergayanya. Menu hari tu bertemakan seafood restaurant style. Eh, tertukar topik pula. Sori...sori...sori...Semalam, sambut lagi...ahahahaha...tiap-tiap tahun sambut dua kali, seronok...seronok...seronok... ^-^

Dalam pada berbincang mahu ke mana, dari ke gerai makan biasa, hinggalah ke restoran yang gah menu dan harganya. Sehinggalah akhirnya, mengambil kira faktor kesihatan dan keletihan Incik imamku. Kami menolak kawasan yang jauh dari rumah, dan menu berasaskan makanan laut.

Akhirnya, Yati terfikir sebuah kedai kecil sederet dengan Klinik Syed Badaruddin di pekan Balok. Perasan kedai ni pun masa pergi klinik. Depan kedai ni ada Petronas. 


Apa yang best di sini? Ini adalah pertama kali kami pergi ke sini. Pada kami, menu yang disajikan merupakan satu kelainan di kawasan Beserah-Sungai Karang-Balok. Kawasan-kawasan ni kan femes dengan seafoodnya.

Menunya sangat variasi, dari salad, sup (seperti sup cendawan, sup tomato), snek (seperti popia, wantan garlic bread), pasta, pizza, western food, local food (seperti mee goreng mamak). Emmm...lagi ada apa...lupa pula mahu ambil gambar menunya, lagi senang. Ada Lunch Delight, yang menariknya ada masakan nyonya style kalau kita datang waktu lunch hour.

Air pula, dari air biasa (seperti teh, milo ais), ice blended, jus buah, soft drink. Untuk air tidak ada variasi sangat.

Apa yang kami makan di sini...tarrraa....


Air dulu la ye... jus tembikai dengan vanilla ice blended. Ulasan: Wallla! Dua-dua ni memang sangat best, sangat refreshing, dan rasa yang menusuk ke kalbu...chewahhhh....!


Lamb chop, untuk Incik imamku...nampak dalam gambar macam kecik je kan...tak la...pinggan dia sangat besar untuk menampung daging itu. Yang tak kelihatan dari sudut ini ialah roti ban dan baked beans. Ulasan: Sos black pepper dia tak kedekut, sedap pulak tu. Daging lembut, juicy and tender. Rasanya, tentulah sangat sedap, sebab Incik imamku hanya offer one bite of it n salad hiasan tu je...Roti ban, baked beans (yang selalunya dia tak makan) wedges, asparagus...semuanya telah berjaya masuk ke dalam perut Incik imamku. Seronok tengok Incik imamku makan beriya, sebab western food selalunya susah nak masuk ke anak tekaknya. Kira lain kali boleh datang lagi la kedai ni.



Special Seafood Aglio Olio, yang ni untuk Yati, disebabkan dah laaammmmmmmmaaaaaaaaaa sangat tidak makan/ masak spageti. Ulasan: Sangat pedas...lain kali kalau nak makan ni, kena pesan kat chef dia supaya kurangkan cili. Ada isi ketam, udang, isi ikan salmon, cendawan butang, cili api, cili benggala. Kekurangan, tiada sotong. Yati rasa sotong dan udanglah sebenarnya yang menaikkan rasa Aglio Olio ni. 

Lagi, kami makan ini:





Baiklah, sebenarnya yang tamak nak makan ialah ibu mengandung ni... Mujurlah tidak order pizza, ada hati tu mahu order pizza. Garlic bread (sebenarnya ada 4, yang ni nasib sempat amik gambar sebelum habis masuk perut) dengan mushroom soup. Ulasan: Dua-dua menu ni memang sangat-sangat maveles, sup tu masuk mulut rasa macam...emmmmm....emmmm...emmmm...roti tu pulak, garing, dan memang terasa la. Makan macam tu pun sedap. Bila cicah dalam sup, lagilah...emmmm...emmmm...tak terkata.

Semua menu ni memang kami puas hati sangat. Mujur ada Incik imamku untuk habiskan. Yati dah surrender dah. Kenyang! 

Total semuanya RM50.30

Kira oklah kan. Lagi-lagi area Balok, mana la nak cari kedai western food.

Kedai ni buka Hari Isnin - Sabtu: 11 pagi - 11 malam
Ahad dengan cuti umum: 5 petang - 11 malam

Kawasan makannya pun sangat selesa, dengan alunan muzik yang sederhana. Pergi lagi sekali? Tentu! In shaa Allah, ingat nak cuba lunch pula, nak cuba nyonya curry laksa...yummm...yum...yum... faveret tuh.

Baiklah, sebelum kami berundur, kalau ada yang nak pergi mencuba malam ini, maklumlah baru gaji ni, nak merasa makan best sikit. Ini details. Kami taip semula sebab di gambar kurang jelas.

Azam Roasters
Speacialist in preparing roasted whole lamb in variety of marination served in traditional lamb sauce and baked potatoes
Chef Azam: 012 9827530/ azamroasters@yahoo.com
B-4, Pusat Perkhidmatan Balok, 26100 Kuantan, Pahang
Fb: Azam Roasters / Chef Azam

~cinta~ukhwah~hadiah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

siti hazreen said...

Dah sampai balok ni...nk cubalah

Unknown said...

Terbaik... sy nk g lunch skg jugak ;)

Leyanita Craft Studio said...

maaf lamabat bls, worth to try kan :)

Leyanita Craft Studio said...

kami masih belum merasa laksa nyonya dia...sobs...sobs...sobss...lama dh x g...sllu tgk penuh kedai dia

kak eila said...

Wah... !! Macam best je kn.. Baca pun dah terliuq dah..

Slm perkenalan
Ummufayyadh.blogspot

Leyanita Craft Studio said...

mmg best...

salam kenal kak :) akk dok balok ke?

Post a Comment