Powered by Blogger.
RSS

Ada Yang Bertanya: Kenapa Lambat Nak Siapkan 3D Origami

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Sahabat-sahabat yang kami kasihi keranaNYA,

Minta maaf andai kehadiran kami timbul tenggelam semenjak dua menjak ni. Minta maaf sangat-sangat. In shaa Allah selepas ini kami akan aktif kembali (namun tidak berani untuk berjanji!).

Ramai yang bertanya kenapa lama menyepi dalam dunia kraf origami. Ada juga yang menebak bahawa kami sudah tidak membuka sebarang tempahan kraf. 

Baiklah di sini kami ingin ambil peluang untuk menjernihkan keadaan. Sebenarnya kami banyak menerima pertanyaan tentang 3D origami. Namun kebanyakannya terpaksa kami tolak atas beberapa sebab:-


1. Hiasan berbentuk haiwan (majoriti yang bertanya mahukan origami swan), dan ingin jadikan sebagai gift a.k.a kami tafsirkan menjadi hiasan kepada end user.
2. Mahu dalam kuantiti yang banyak (dengan time frame yang singkat)
3. Mahu cepat
4. Kami tiada stok kertas seperti warna yang dikehendaki pelanggan (warna yang susah nak cari, purple, cekelat)

Untuk menjawab soalan seperti tajuk di atas pula. Inilah sebab-musababnya yang menyebabkan proses menyiapkan 3D origami mengambil masa yang lama untuk siap. Kami tidak dapat menyiapkan 1 model origami dalam hanya sehari, kami minta maaf ye. Di luar kemampuan kami.

Sebab-sebabnya:-

1. Kami hanya membuat kraf atas permintaan, (kami pun kerja) bukan sepenuh masa.Jadi, hanya apabila ada tempahan, barulah kami keluar mencari bahan-bahannya (tiada stok sedia ada di rumah).
2. Proses hendak meyiapkan >>>> memotong kertas, melipat kertas, kemudian barulah boleh disusun mengikut modelnya. Macam kat bawah ni.


ihsan Google

ihsan Google


Kemudian kalau nak kena pos, kami akan gamkan setiap satu unit segitiga tu semasa menyusun. Sebab bimbang tercerai-cerai nanti ketika pos (sebab tu kami lagi suka by hand, takyah nak gam-gam, baru lah ori!)

3. Kami ada baby baru 6 bulan...banyak masa kami tumpukan padanya. In shaa Allah kalau baby kami besar nanti, dan dia minat dengan kraf-kraf ni, kami boleh minta dia tolong, cepat sikit kerja, hehehehe Y^^

Ok la, kepada kawan-kawan yang nak tempah 3D origami, kami alu-alukan, tetapi berikan kami masa untuk menyiapkannya. Janganlah nak tempah 3D origami sampai 12 unit, tapi bagi kami masa 4 hari. Tak dan kami nak siapkan. Sebab tu kami minta maaf kalau terpaksa tolak.

Salam sayang untuk semua, maaf andai ada yang berkecil hati. In shaa Allah kita jumpa lagi.

p/s: Sekarang sedang siapkan 3D origami pasu. Jeng...jeng...jeng...nantikan kemunculannya...chewahhh!

~ Cinta ~ Ukwah ~ Hadiah ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment